Bicara Allah..

Dan demikian (pula) di antara manusia, binatang-binatang melata dan binatang-binatang ternak ada yang bermacam-macam warnanya (dan jenisnya). Sesungguhnya yang takut kepada Allah di antara hamba-hamba-Nya, hanyalah ulama. Sesungguhnya Allah Maha Perkasa lagi Maha Pengampun. ~ Faathir; 28

Pesan Rasulullah..

“Para ulama adalah pewaris para nabi.” (HR Abu Dawud dan Tirmidzi dari Abu Darda’) Para ulama adalah pewaris para nabi. Bila risalah Islam ini disampaikan kepada umat manusia oleh Rasulullah Muhammad saw hingga menjadi rahmat bagi sekalian alam, maka demikianlah inti dari tugas para ulama.

Jemputan Ibadah Qurban Eidul Adha 1430H/2009M


Persatuan Ulama Malaysia (PUM) ingin menjemput pihak-pihak yang berminat untuk melaksanakan ibadah qurban yang murni untuk bersama-sama dengan kami membantu rakan umat Islam yang berada di dalam keadaan susah.

Muqaddimah

Allah swt berfirman:

“Sesungguhnya Kami telah memberikan kepadamu nikmat yang banyak. Maka dirikanlah solat kerana Tuhanmu dan berkorbanlah (sebagai tanda syukur)” - Al Kautsar (108:1-2)

Seringkali kita didedahkan dengan keadaan umat Islam yang serba kekurangan ketika menyambut perayaan utama Islam seperti Eidul Fitri dan Eidul Adha. Paparan kesedihan, kedaifan, ketiadaan makanan dan sebagainya cukup menginsafkan.

Pada tahun ini, sekali lagi PUM terus prihatin dan rasa terpanggil untuk membantu mereka dengan kaedah pelaksaan Ibadah Qurban. Hasrat kami, agihan daging qurban akan diusahakan untuk fakir miskin, saudara baru yang kurang terbela seperti masyarakat orang Asli, umat Islam yang berada di daerah minoriti seperti di Thailand, Filipina, Timor Leste dan lain-lain negara, ibu tunggal setempat dan golongan-golongan yang kurang bernasib baik.

Borang Penyertaan

Sila dapatkan BORANG PENYERTAAN Qurban PUM dan hantar kepada:

Sekretariat Ibadah Qurban PUM,
8-4, The Right Angle,
Jalan 14/22, Seksyen 14,
46100 Petaling Jaya,
Selangor Darul Ehsan

Tel / Faks : 03-7955 4300; h/p: 013-3840710 / 016-274 6550 (Azmi)
Email : pumpusat@yahoo.com
Website : www.e-ulama.org
Perhubungan

Sekretariat Ibadah Qurban PUM,
d/a : Persatuan Ulama’ Malaysia
8-4, The Right Angle,
Jalan 14/22, Seksyen 14,
46100 Petaling Jaya,
Selangor Darul Ehsan

Tel / Faks : 03-7955 4300
Email : pumpusat@yahoo.com
Website : www.e-ulama.org
Maklumat lanjut sila hubungi:
Sdr. Azmi : 013-3840710.
Harga


HARGA

Satu bahagian lembu : RM 320.00

Kambing : atas permintaan dan sila berhubung dengan kami untuk maklumat lanjut.

0 comments:

Post a Comment



 

Radio

different paths

college campus lawn

wires in front of sky

aerial perspective

clouds

clouds over the highway

The Poultney Inn

apartment for rent